5 saker som irriterar mig

Jag har gått runt och varit små irriterad några dagar nu, mest över småsaker men det är ändå sånt som jag stör mig på... 
 
1. När folk inte svarar
Det är så himlans drygt när man försöker få tag i någon eller bara vill vara allmänt social och den utvalde inte svarar... Det värsta är när man vet med säkerhet att personen i fråga läst det man skrivit men skitit i att svara ! 
 
2. När man inte kan sova
Det finns nästan inget värre än att ligga vaken i sängen i timmar och verkligen försöka somna ! Tillslut ger man ju upp och gör allt möjligt för att få sig lite sömn. ibland blir jag så desperat efter sömn att jag går ut och går flera varv runt huset eller cyklar iväg, det är bara sjukt irriterande ! 
 
3. När folk inte är tacksamma
Om man har ställt upp med både personlig tid som kan utnyttjats till viktigare saker och pengar eller grejer och personen i fråga inte säger tack för det man gjort så kan jag bli rasande. Det kunde använts till någonting annat känns det som då.
 
4. När folk ställer omvända frågor
Om någon säger t.ex. "ååh jag kommer inte att kunna skriva provet imorrn för jag har inga pennor kvar" eller "ååh jag har så några cigg kvar, jag kommer inte klara mig tills imorrn" och säger det oå ett sånt sätt så att det låter som om de tigger eller som om de vill att man ska säga "jag kan köpa det till dig" eller "vill du låna av mig?"... Det är väl ändå bara att fråga vafaan! det värsta som kan hända är att du får ett nej eller blir hänvisad till någon annan!
 
5. När man känner press 
Att prestera så bra så att alla blir glada är något som jag inte kan göra, någon blir alltid besviken eller sviken. Som t.ex. mina rester i skolan, mina lärare, mina vänner och min familj tjatar om att jag måste bli klar med de. Jag vet själv om att jag måste bli klar med de och det blir inte bättre om ni tjatar, det blir faktist bara värre! När jag känner mig tillräckligt pressad så slänger jag bara allt åt sidan och skiter totalt i det tills allt lagt sig och ingen säger något om det på ett tag. jag kan inte prestera mitt bästa om jag har press på mig, så om man vill att jag ska göra något så räcker det att säga till en gång, jag tar tag i det när jag känner mig redo och det tar bara längre tid om man tjatar och pressar Mig! 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0